Stavba „II/105 Psáry, průtah“ - odpovědi na otázky

V průběhu víkendu a dnešního dne se nahromadila řada dotazů k plánované uzávěře. Dotazy jsme sepsali a odpovědi si můžete přečíst v příloze. V případě nejasností jsem zítra k dispozici a ráda zodpovím nejasnosti nebo dotazy.

Vlasta Málková

Přiložené soubory: 

Komentáře

Stavba II/105 Psary průtah

S odvoláním na vaše sdělení k předmětné stavbě bych chtěl vědět proč není postupovano podle oznameneho harmonogramu . Do 15.6. měl být úsek od OU řízen semafory. Semafory byly odstraněny a vůbec to nevypadá, ze by se měla 15.6. zahájit uzavírka. Ještě bych se chtěl zeptat jestli někdo kontroloval stav objizdne trasy přes Akatovou. Já jsem si ji chtěl vyzkoušet, ale po příjezdu k lesů jsem to vzdal neboť jsem nechtěl riskovat poniceni vozu. Očekávám odpověď .

S pozdravem J. Tupý

Stavba II/105 Psary průtah - odpověď

Dobrý den, harmonogram stavby se samozřejmě v průběhu takové akce může měnit. Ulice Akátová se opravuje, tak jako se budou opravovat i další objízdné trasy. Od 15.6. dojde k úplné uzávěře komunikace od mostu u Rubínu až k obecnímu úřadu.
Vlasta Málková

Stavba "II/105 Psáry"

Dobrý den, několik dotazů sice "bylo zodpovězeno", nicméně dost dalších dotazů z odpovědí paní Málkové vyplývá. Takže se ptám: V letáku ve schránkách byla informace o objízdné trase z Dolních Jirčan do Psár přes H. Jirčany, Sulice a Radlík (cca 15 km), tedy předpokládám, že pro občany Psár platí stejná objízdná trasa např. k úřadu, na poštu nebo do Dolních Jirčan... V otázkách se řeší, jak z Baby a Akátové přímo přes les do Horních Jirčan, ale jak na Prahu z oblasti Na Vápence, Sportovní a starých Psár za uzavírkou? Opravdu opět pouze stanovenou objízdnou trasou přes Radlík a Sulice (cca 28 km denně navíc) nebo přes Libeř, Zlatníky a Jesenici (cca 26 km denně navíc)? Opravdu není jiná, pro občany Psár přijatelnější varianta? Dlouhé objízdné trasy po dobu více než půl roku můžou být v době začínající ekonomické krize pro mnohé občany výrazným zásahem do rodinných rozpočtů. Navíc po zkušenostech se stavbou mostku v Kutné, je podle mne informace o ukončení stavby v lednu 2021 spíš zbožné přání. Ne z důvodu, že by to nešlo stihnout, ale z důvodu činnosti technického dozoru investora, kde KSÚS pravidelně selhává, a tak bude zajímavé podrobně sledovat a dokumentovat, jak si se stavbou poradí zástupci vedení obce, která je spoluinvestorem. Posledním dotazem je, proč přímý autobus na Smíchov, který využívalo i dost občanů Psár nezajíždí alespoň k úřadu, kam by se dalo ráno dojít, ukončení v Dolních Jirčanech není zrovna vstřícné k občanům Psár.
Tomáš Mařík

Stavba "II/105 Psáry" - odpověď

Dobrý den, objízdná trase je skutečně přes Radlík a Sulice nebo přes Libeř do Prahy. Bohužel obec nemá jinou komunikaci, která by se dala použít náhradou za silnici II/105. Pro pěší bude vybudovaná provizorní lávka přes potok u Rubínu. Autobus č. 334 pojede do Dolních Jirčan na Štědřík, tak jako autobus č.332, kde se budou oba otáčet. Bližší informace o autobusové dopravě v Psárech a Dolních Jirčanech naleznete na webu obce nebo na facebooku.
Vlasta Málková

Stavba "II/105 Psáry"

Máme za sebou skoro měsíc omezení nebo uzavírky zhruba 760 metrů Psárské ulice, a tedy celkem dost zkušeností a nových otázek. Za prvé "jednodušší" objízdná trasa do Jesenice přes Libeř a Zlatníky je nepoužitelná, protože koordinace staveb ve Středočeském kraji je téměř ukázková... Spojnice Zlatníky - Jesenice byla uzavřena dva dny po uzavření ulice Psárské. Složitější a značená objížďka přes Radlík - Sulice a Horní Jirčany je opravdu super promyšlená... Nejen, že tudy projíždí značná část aut na Prahu od Jílového, když nemůžou přes Psáry, ale i autobusy, kamiony, svoz dřeva a další nákladní auta, která se zde téměř nevyhnou. Byl se tam někdo z vedení, převážně z Dolních Jirčan, někdy podívat? A zjišťovali jste alespoň empiricky, jak asi bude fungovat napojení kolony v ranní špičce z Jílovské od Sulic na Hlavní směrem do Horních Jirčan? Peklo. Vím, že z Dolních Jirčan se na Prahu jezdí v pohodě. Také by mne zajímalo, jak se dostaneme do sběrného dvora třeba na podzim, až bude potřeba, to jako budeme muset místo 2 x 750 m jezdit 2 x 17 km po značené objízdné trase? A prosím nepište, jak nám tato "oprava" pomůže a usnadní bydlení, když to pro většinu obyvatel Psár neplatí. Děkuji
Tomáš Mařík