Příjezdová komunikace od sjezdu dálnice D3 ano či ne?

Ředitelství silnic a dálnic se na nás obrátilo z dotazem, zdali preferujeme přímé připojení sjezdu dálnice D3 k západní části Psár.Více  informací a výkresů naleznete v článku.

Projekt dálnice D3 se řeší již dlouhou dobu. Postupem času byla zažehnána nejhorší možná východní varianta trasy D3, která byla v bezprostřední blízkosti naší obce. Aktuální západní varianta (za Libří) předpokládá odklon od naší obce, katastrálně nás doslova „líže“ na západní straně. V rámci dalších přípravných prací se na nás obrátilo Ředitelství silnic a dálnic s dotazem, zda mají projektovat plnohodnotné napojení Psár na dálniční sjezd (viz obrázek - žlutá komunikace od sjezdu Psár, okolo hřbitova do ulice Kutná). Z bližšího pohledu do mapky je patrné, že odpověď není zdaleka jednoduchá a je potřeba o ní vést diskusi. Pokud bychom chtěli připojení z ulice Kutná na dálnici D3, získali by obyvatelé části Psár přímé nové a kvalitní napojení. Pro ty, kteří jezdí ze Psár na levý břeh Vltavy (Smíchov, Košíře, Dejvice...) či směrem na Jílové, Benešov, by to bylo kratší a rychlejší. Cesta na Smíchov by se zkrátila odhadem o 1-2 km v porovnání s trasou přes Dolní Jirčany. Problém ale zřejmě nastane v místě napojení v ulici Kutná, která je úzká. Domnívám se, že neregulovaný příjezd od D3 fakticky není možný. Napojení pro nákladní dopravu je těžko představitelné a za nás rozhodně nežádoucí. Zatím není jasné, zda by nebylo nutné v místě dnešní křižovatky u křížku (ul. Kutná x V zahradách x silnice 1051 Libeř) vybudovat kruhový objezd. Je tedy otázka, jestli by výhoda bližšího nájezdu vyvážila zásadní proměnu malebné cestičky se stromovou alejí k psárskému hřbitovu, která by se musela z velké části zrušit. Osobně si myslím, že by bylo lepší tuto přiváděcí komunikaci od D3 nedělat, k nájezdu na D3 využívat trasu přes Libeř a zachovat tak stávající cestu ke hřbitovu pro pěší a cyklisty. Rozhodnutí musí ale udělat zastupitelé. Chtěl bych požádat zastupitele, aby si prohlédli přiložené výkresy, probrali to se svými sousedy a známými a odpověď si důkladně promysleli. Na zasedání zastupitelstva 17. 2. 2016 budou přítomni projektanti, kteří by měli být schopni zodpovědět na místě doplňující dotazy, aby zastupitelstvo mohlo usnesením v této věci rozhodnout. Přílohy: zákresy stavby v úseku od pražského silničního okruhu. Pracovní verze hlukové studie bez protihlukových opatření (která se ale předpokládají).

Komentáře

Prime napojeni je podle me

Prime napojeni je podle me blbost, pri jakemkoli problemu na dalnici nebo okruhu to budou ridici zkouset objizdet a budeme tady mit parkoviste. Tech par usetrenejch km za to urcite nestoji.

Take si myslím že je to konina

Protože Kutná je dost uzka když se tam mají vyhybet dvě auta a pokud tam sjede kamion bude to sranda, nehledě na to, že pak bude tlak hned u nájezdu udělat průmyslová zóna a zmizí jedno z posledních míst na procházku. Budou tam pak nádherné skladové haly proti kterým je kompostarna hadr....

Zdá se, že začínáme býti

Zdá se, že začínáme býti rukojmími ve své vlastní obci. Možná nejenom v obci.

-

V tom pripade by se k dalnicicm nemela stavet zadna napojeni. Aby po nich auta nemohla v pripade problemu na dalnici jezdit.

David Grundel

-

V tom pripade by se k dalnicicm nemela stavet zadna napojeni. Aby po nich auta nemohla v pripade problemu na dalnici jezdit.

David Grundel

ZASTUPITELÉ, prosím, ptejte

ZASTUPITELÉ, prosím, ptejte se. Zeptejte se ale hlavně starousedlíků, kteří neměli volbu. Jejich domy a domy, ve kterých bydlí zejména jejich potomci tu prostě jsou. Jádro původních obcí Dolní Jirčany a Psáry je stále nejzatíženější a nejohroženější.
Deptáni narůstající dopravou, ohrožováni hlukem a smradem. Když více zaprší, čekají s hrůzou kolik smradlavého bordelu se jim zase objeví na zahradách, dvorech nebo dokonce uvnitř v domech. Jakákoli další ekologická a dopravní zátěž ohrožuje hlavně je. Snad to chápou alespoň zastupitelé, kteří mají nějakou vazbu na starousedlíky a vysvětlí to svým kolegům. Zastupitelé, nedopopusťte, aby zde stála kompostárna, přivaděč z D3, popř. i v budoucnu budťe velice opatrní se schvalováním čehokoli, co by mohlo ekologickou zátěž ještě zvýšit. Nestaňme se ještě větším smetištěm a hlavním dopravním koridorem než jsme dosud! Nechci zde kompostárnu, ani přivaděč z D3!

Zcela souhlasím...

Zcela souhlasím...

Připojení z D3 a tunel Libeř

Dobrý den,
musím se přidat k názorům, že přímé napojení z D3 do Psár je holý nesmysl. Na toto napojení není připravena nejen ulice Kutná, která je úzká a nejde tady jen o silniční dopravu, ale i o chodníky pro chodce, kde na této ulici je jen úzký po jedné straně a to ještě ne po celé délce. V případě zvýšené dopravy způsobené napojením na D3, pak pro obvyvatele této části obce bude téměř nemožné dostat se ze svých a do svých domů pěšky, ale jde také o o křižovatku Kutné se Sportovní a silnicí 105 na Jílové, která naprosto není uzpůsobená na zvýšení provozu! Významným faktorem je také to, že na D3 je plánovaný tunel Libeř, který začíná hned za plánovaným připojením Psár a končí před připojením na Libeř. Tzn. každý problém v tunelu a dle zkušeností můžeme vidět kolik takových problémů je v tunelech na velkém okruhu Prahy způsobí objížďku přes Psáry a LIbeř!!!! Obávám se, že to je i hlavní motivace ŘSD, proč napojení Psár chtějí!!! Potřebují co nejkratší objízdnou trasu pro případ uzávěry tunelu Libeř! Jako stavební inženýr, který má zkušenosti s investiční výstavbou jsem přesvědčen, že žádné alespoň trochu schopné zastupitelstvo, které jedná s péčí řádného hospodáře nemůže takovéto připojení schválit, pokud mu nebude předložena dopravní studie zpracovaná odbornou firmou, která vyvrátí všechny pochybnosti popsané v mém komentáři i předchozí diskuzi. Pokud to naše zastupitelstvo udělá, bude jednoznačné, že to je zastupitelstvo, která nemá na svém místě co dělat.
S pozdravem
Petr Illetško

Domnívám se, že neregulovaný

Domnívám se, že neregulovaný příjezd od D3 prý fakticky není možný!! Jak to může někdo říci!
Kdo to trochu zná: PŘÍJED JE NEMOŽNÝ!!!

Obec souhlasila!!

Pokud jde o přivaděč z D3 není co řešit!!! Se souhlasem obce a podpisem Váchy je zakreslen v územním plánu kraje. Obec s tím souhlasila!! Souhlas s tak hloupým řešením může dát pouze někdo, koho zájem občanů nezajímá. O čem tedy chcete diskutovat? Maximálně o tom, jestli kamiony, které. budou objíždět pražský okruh pojedou jeden nebo dva metry od oken lidí ze Psár.

Lži a polopravdy

Dobry den,

je škoda, že jste si neprohlédl článek až do konce a nepřečetl si, že to tom zda přivaděč ano či ne bude zastupitelstvo teprve rozhodovat dne 17. 2. 2016. Naopak, pokud budete hledat pozorněji, naleznete v dubnu 2015 v usnesení RO (53/12-2015) vznesenou námitku proti aktualizaci  zásad územního rozvoje Středočeského kraje, která upozorňuje na to, že obec bude důsledně vyžadovat opatření proti snížení kvality života v obci.  

S pozdravem
Vít Olmr

S trochou nadsázky: Pokud

S trochou nadsázky: Pokud "Obec bude důsledně vyžadovat opatření proti snížení kvality života" tak jako to "dělá" v jiných případech, tak to se máme na co těšit...

můžete být konkrétní?

můžete být konkrétní?

Obavam se, ze tady demokracie neni mozna

V techto diskusich obvykle vitezi argument "proc zrovna ja, at to postavi na pozemku souseda". Viz chybejici exit z velkeho okruhu na Pisnici. Nase obec by se mela spis starat o to, at je spravne vyreseno dopravni napojeni ostatnich komunikaci na toto napojeni na D3. Dale bychom se meli starat o to, jak toto napojeni vyuzit komernce, at ma obec co nejvetsi danove vynosy. David Grundel

to je pekna kravina

Protože skoro žádná skladova firma nemá sídlo firmy kde ma sklad, ale raději tam kde jsou minimální kontroly z fu, takže Praha atd....
Dále pak katastrálně tam více zasahuje liber a zlatniky, takže nam zůstane bordel a prach a jim prachy...
Dále pak jako první sjezd/najezd bude sloužit když se zastaví okruh což není nic výjimečného, aby si kamiony zkratily cestu na/z D1 a k tomu Kutná není uzpůsobená.
A pokud tu argumentujeme zkracenim cesty jsem proto rovnou postavit na kutnou privadec ze staré benešovské například ulici ke kukelaku z horních Jirčan, aby si této úspory užily i spoluobčané z navazujících obcí. Sulice, Hlubocinka atd budou jen rádi.

?

Opravdu nevim, jaky smysl by mel privadec ze stare benesovske ke Kukalaku. Napojeni na D3 naproti tomu smysl ma a musi se tedy vyresit jeho umisteni.

David Grundel

pro blbce

Vyrazne ekonomicky, řidiči z těchto oblastí usetri další dva kilometry které by najeli cestou na okruh a d3. Stejne jako privadec pres kutnou.

Dekuji vam za urazku...

Priste se podepiste, hrdino.
Od Kukalaku na starou benesovskou je to 1.5 km. Zkraceni o dalsi 2 km neni prilis realne.

ano,

Ale takto musí na jeesenici, na okruh, jet na úroveň zlatník a pak na d3... Takto by to byla vyrazna uspora času

Nebo jet přes Libeř.

Nebo jet přes Libeř.

Prispevek hovori o propojeni

Prispevek hovori o propojeni Kukalaku a stare benesovske...

A co kdybychom tu demokracii

A co kdybychom tu demokracii zrušili úplně, kdejaký spasitel David přece ví nejlépe co je pro plebs nejlepší... Jděte se zeptat těch, co mají v Kutné okna metr od silnice... A ty splodiny, prach a hluk budou v tom našem údolí obtěžovat všechny (i Vás co bydlíte třeba na jiném konci). V rámci maximalizace daňových výnosů by bylo nejlepší udělat tady z toho jednu velkou průmyslovou zónu a každý by si musel na zahradě udělat nějakou tu kompostárnu, obalovnu, nebo alespoň nějakou malou, ale hlučnou či smradlavou dílnu a začít můžeme na té Vaší zahradě milý Davide...

Okna pul metru od silnice?

Vazeny anonyme, vas priklad je ponekud od veci. Tady nechce nikdo nikomu stavet silnici pred okny. Plan D3 je pomerne ohleduplny.
Pokud se zdroju hluku a smradu, tech mam kolem sebe dost v podobe bezohlednych spoluobcanu. Kdyz si nekdo zatopi svinstvem k kamnech nebo kdyz vam celou noc steka pod oknem pes, mnohem radeji bych v tu chvili bydlel u dalnice nebo kompostarny.

David Grundel

Tak jeste jednou pro mene

Tak jeste jednou pro mene chapave. Ta silnice uz stoji = Kutna a okna tam jsou od silnice jen pres chodnik (takze se omlovam neni to metr ale přiblizne 1523mm) a sjezd privede na tuto silnici dalsi (tranzitni, nemistni, objizdejici zacpu, myto...) provoz. Pokud dokazete zajistit aby po sjezdu jezdila jen auta mistnich obyvatel, tak jsem pro... Ale jak se jednou neco postavi s prislibem nejakych opatreni ci zakazu tak je vymalovano, znacka neni zed a zakazy jsou od toho, aby se porusovaly...

Dekuji, ze jste mne oznacil za mene chapaveho.

Ale pokud chcete urazet ostatni, mel byste se podepsat.
Dedukce "nebudeme mit privadec = bude tady mensi provoz" je ponekud prilis trivialni.
Samotna D3 snizi provoz pres Psary. Nebude-li privadec u nas, bude nepochybne jiny privadec dale smerem na jih, takze na chybejici privadec u Psar doplati lide zvysenym provozem jinde.
Zaroven je diskutabilni, zda chybejici privadec u Psar prispeje ke vyznamnemu snizeni provozu u nas. Velmi pravdepodobne totiz velka cast ridicu, kteri budou chtit pouzit trasu smerem nebo pres Psary, pouzije dalsi privadec vice na jihu.
Jinymi slovy mene privadecu = vice kilometru ujetych po mistnich komunikacich.

Maximalizace danovych vynosu

Pokud se tyka maximalizace danovych vynosu, muzete se samozrejme pokusit presvedcit Google nebo Microsoft, at presidli do Psar, kdyz se vam nelibi prumyslove zony :-)

Že by Alcatel-Lucent

Že by Alcatel-Lucent potřeboval někde něco postavit?

:-)

Dnes to jsou temer presne tri roky, co jsem tuto firmu opustil.

Komu bude sjezd sloužit?

dobrý den,
pokud pominu osobní zájem , bydlím v Chrpové, tak vůbec nerozumím, kdo by mohl mít prospěch z tohoto sjezdu? Napojení naší obce na okruh je dle mého názoru dostatečné.
A obavy, že tudy budou sjíždět auta a kamiony na Jílové je liché, protože ti budou mít vlastní sjezd z D3. Takže můj dotaz zní, komu tento zamýšlený sjezd prospěje a komu je určen?
Děkuji za odpověď
Michal Jůza

Komu bude sjezd sloužit?

Chtelo by se rici, ze pokud je pravda, ze napojeni nasi obce je dostatecne, pak asi nove napojeni u nas nezvysi hustotu dopravy?

Samota u lesa nebo kruhový objezd

Obchvaty se budují proto, aby se zrychlila doprava a vyhnula se obcím, tak jak je tomu v civilizovaném světě !!! Vyhněme se nesmyslům typu magistrály na Václavském náměstí. Využijme této příležitosti ke snížení provozu v naší obci, nikoliv zvýšení a zamezme transitu v případě ucpání těchto hlavních tepen naší obcí, ať to u nás nevypadá jako v některých městech, kde stojí nebo jezdí kamiony a desetitisíce aut od rána do večera. Někteří tudy mohou jezdit kvůli silničním poplatkům !!! Také bych zauvažoval o plošném snížení rychlosti v obci na 30km/h, příjezdových silnic do obce není mnoho a moc by to nestálo. V rovných úsecích někteří závodníci jezdí i 80km/h. Osobně bych preferoval, aby byly Psáry samotou u lesa, než kruhovým objezdem.
Přeji všem pěkný den

A k cemu jsou obchvaty bez privadecu?

To co rikate, zni zdanlive velmi logicky, ale neni to tak jednoduche. Pravdou je to, ze cim maji obchvaty mene privadecu, tim vice ridici musi najezdit po mistnich komunikacich a tim mene najezdi po obchvatech.

Ohledne omezeni rychlosti - ziji u silnice, kde je rychlost omezena na 20 km/h. Asi uz rok jsem nepotkal jedine auto, ktere by toto omezeni dodrzovalo. Myslim, ze omezeni musi byt jednak rozumna, jednak se musi obcas kontrolovat.

Podobny je zakaz pro vozidla nad 3.5 tuny v Dolnich Jircanech. Za dobu, nez jsme napsal tentoi prispevek, kolem mne projela 3 vozidla nad 7.5 tuny. Nedavno jsem v noci potreboval dovezt domu auto odtahovkou (nad 3.5 tuny). Mel jsem to auto nechat slozit na kraji obce a rano si dojit na urad pro povileni, aby mi jej mohli dovezt dalsich 400m domu?

David Grundel

Kontrola je bohužel potřeba

Naprosto souhlasím, v naší ulici je 30km/h a někteří dobráci tudy jezdí minimálně jednou tak rychle. V tomto případě je potřeba nechat vydělat polici na bločkách a sebrat pár bodů. Většinou to jsou ti samí omezenci, na které dobré slovo neplatí. Bohužel jsou to jedni z nás.

Řidiči aut.

Koňské povozy na dálnici nemohou.

Psáry

Osobně si myslím, že o tomto by nemělo rozhodovat nynější zastupitelstvo obce, ale měl by se udělat referendum čistě občanů Psár co si preji. Rovnou by se to mělo spojit s otázkou jestli je dále přínosné, aby zůstávali nadále spojení s Jirčany, jak je to z rozhodnutí od roku 1967 z rozhodnutí komunistických moci pánů a obce se opět nerozdělili. Podle mne se posledních šest lett ve psarech pro lidi hovno udělalo.

Faktem ale je to,

ze toto zastupitelstvo ma plny mandat o techto vecech rozhodovat.

David Grundel

sjezd z dálnice

Plně se ztotožňujeme s názorem pana starosty.
Sjezd do nejužší části Psár je nesmyls. Chudáci lidi, kteří bydlí hned u silnice v Kutné.
Drábková, Drábek

souhlas s D3

Souhlasím s příjezdovou komunikací od sjezdu dálnice D3!
JH

Souhlas s D3

Také souhlasím! Potom lidé ze Psár nebudou jezdit v souvislých kolonách směrem k věčně ucpanému kruhovému objezdu u Jesenice. Lidé z Dolních i Horních Jirčan nebudou muset čekat tak dlouho na možnost vyjet z vedlejší ulice a zapojit se do společné kolony směrem na Prahu. Lidé z Jílového a Radlíka najedou na D3 pohodlně u Jílového. Tedy nájezd z Kutné budou využívat především lidé ze Psár. Kdo má obavy z ucpané D3 a z toho, že se v tu chvíli veškerá doprava odkloní přes Kutnou, tak by se měl zamyslet nad opačnou situací - co uděláte ve chvíli, kdy nehoda (apod.) zablokuje nynější jediný výjezd z obce směrem na Prahu? Teprve tehdy by i lidé z Jirčan využili nájezd přes Kutnou. Tedy souhlasím s příjezdovou komunikací na D3 přes Kutnou s tím, že kamiónům bude vjezd zakázán.

Zdravím, PK

NESOUHLASÍME

Vážený PK.

Pravděpodobně bydlíte na opačném konci obce než má být
sjezd. Pokud by Vám se Vám okny rapidně zvýšil provoz a znečistilo
ovzduší, mluvil byste jinak. Kutná je jednou z nejužších ulic v obci.
A to nemluvíme o kruhovém objezdu, který by zničil alej vedoucí ke hřbitovu.
Ta je častým cílem procházek, běžců a cyklistů a hrají si zde i děti.
Rozhodně nesouhlasíme.

Petermann, Petrmannová.

Odpověď

Přeji Vám dobrý večer a odpovídám. Ano, bydlím na opačném konci obce (poblíž kostela, budoucí školy a hrozící kompostárny). Za tu dobu, co tu bydlíme, se rapidně zvýšil provoz a znečistilo ovzduší - a doplňuji i výrazně zvýšený hluk. Stejně jako Kutná, i Pražská u kostela je velice úzká, s nepřehlednou zatáčkou a nebezpečím pro chodce (občas řidiči jedoucí od Psár nestihnou zabrzdit před světelným přechodem). Nový kruhový objezd nás taky brzy čeká. Na procházky v okolí jsme již rezignovali a děti necháváme hrát si na zahradě...a přesto tu bydlíme, docela spokojeně.
Nepřeji Vám ani lidem z Kutné nic špatného, naprosto chápu Váš názor. Ovšem domnívám se, že objektivně vzato je sjezd z D3 přínosem pro část lidí v obci. Navíc - lidé z Libře určitě se sjezdem budou souhlasit. Myslím si, že celý protest je marný. Je to daň době, ve které žijeme.
Mějte se pěkně, PK

Trochu zmatene se to tu

Trochu zmatene se to tu micha... Nejde o sjezd (krizovatku) - ta bude, ale o jeji prime napojeni kolem hrbitova na Kutnou do Psar...

Radidně?

Radidně znamena rychle.

Osobně myslím, že přímé

Osobně myslím, že přímé napojení na D3 přes ulici Kutná - ač se může na první pohled jevit jako praktická věc, jež by umožnila velkému množství lidí ze Psár ušetřit mnoho minut - má jednoduše více nevýhod, než výhod...

Je to jednak výrazné zvýšení hustoty provozu v JZ oblasti Psár, potažmo samozřejmě v celých Psárech a Jirčanech, neboť nájezd by byl pravděpodobně časově úsporný i pro část obyvatel z Jirčan a okolí Psár (kruháky mezi Jesenicí a Jirčanami jsou čas ucpané a toto by jistě pár minut ušetřilo.). Ano, Libeř či Jílového mají vlastní sjezdy (doporučuji části diskutujících alespoň prostudovat ty přiložené podklady!), nicméně i pro některé jejich obyvatel by mohl být sjezd v Psárech časově výhodnější, či srovnatelný jako jejich vlastním. To se týká hlavně provozu v brzkých ranních a odpoledních hodinách. Kdo tvrdí, že k nárůstu nedojde, lže si do kapsy - to by pak nájezd nebylo třeba stavět, že...

V případě jakékoliv nehody či kolapsu dálnice využívají řidiči první dostupný sjezd.

Ruku v ruce s tím lze uvažovat i provoz kamionů které by si tudy ať už zkracovali cestu, a to částečně pravděpodobně i přes případný !!hypotetický!! zákaz, či by se vyhýbali mýtnému. Mýtné je u nás placeno za délku mýtného úseku - jinými slovy čím dříve vozidlo sjede, tím méně platí. Kromě toho, zákaz se dá později pod tlakem vzniknuvší loby odstranit... viz další bod.

Je pravděpodobné že v okolo takto výhodně umístěného sjezdu by namísto současných polí brzy vyrostly sklady atd. (Viz příběhy obcí jako Stránčice). Katastr volně k nahlédnutí, i to co je teď orná půda nemusí být orná půda navěky. Ano taková výstavba může dát lidem práci, ale za jakou cenu...?

Postavením tohoto nájezdu by mělo za následek zrušení jednoho z posledních malebných koutů obce. (i když pravda ta hrůza co je za hřbitovem moc malebná není).

Myslím, že by možná nebylo od věci vypsat na celou záležitost referendum, kterému by měla předcházet řádná, a nezaujatá, beseda s občany.

Ondřej Zdobinský

Neníi co řešit!

Kdo pozorně nečetl. Sjezd v Kutne již je v územním plánu Středočeského kraje, tudíž bude postaven. Tato diskuse je pouze zástěrkou pro lidi... Proč obec nezveřejní svůj souhlas se stavbou D3? Protože by lidé zjistili, jak to je. Proto takė nikdy neodsouhlasí referendum.

Petice D3

Máte možnost se vyjádřit v petici:

http://www.petice24.com/privadecnadalnicid3

Řekněte prosím svůj názor nahlas.

Děkujeme

Spolek Zelené Jirčany

Dobrý večer, proč se Váš

Dobrý večer, proč se Váš spolek nazývá Zelené Jirčany? Správně by to snad mělo být Zelené Psáry! Protože pokud by Vám šlo o zelené Jirčany, pak byste s nájezdem přes Kutnou museli souhlasit...
Jirčany už dávno nejsou zelené, ale plné hluku z dálnice a prachu z výfukových zplodin. Možná "díky" nové kompostárně se znovu "zazelenají"... Kompostárna je pro mě větší zlo!

Psary x jircany. To tu bude

Psary x jircany. To tu bude vzdy. A co to hodit za hlavu a jit dal spolu?

hra o čas

Co je v životě člověka ušetřených 5, 10 minut v autě, (většinou tam na vás ani neprší), kam spěcháte? Do márnice? Ta by se k dálnici přiblížila. Ale zase by se ztratil kus prostoru pro normální přirozený pohyb, chůzi, kus zeleného prostoru, přírody. Ale kdo tady jde do přírody, dnes je v módě teplé mořské pobřeží. Kolik času strávíte na parkovištích při nákupech při hledání místa k zaparkování? Nebyl by nakonec nejlepší zavěšený most se spirálovým sjezdem na náves? Jsem také pro budování sjezdů z dálnice po dvou až třech km, a jejich využití bude podobné, jako využití cyklostezky cyklisty v úseku Dolní Jirčany - Jesenice. Více jich, vyšlapaných mozků, potkáte na silnici než na stezce pro cyklisty. Tam se většinou pohybují pěšáci. Inu, máme dobrou a pružnou legislativu ...
PS: Nebude se pak na hřbitov muset jezdit přes Libeř?

Je príma vidět jak se

Je príma vidět jak se ekologové a starosta shodují v názorech. Jeden by si myslel že je možná spolupráce. Ale proč potom ta nesmyslná petice? A ještě pod otázkou jaký je názor obyvatel :)

NE-SJEZD

Pod komentář pana Zdobinského bych se klidně podepsala.
Výborně a přehledně shrnuté.

Petermannová

Vykašlete se teď na dětinské

Vykašlete se teď na dětinské spory Psáry x Jirčany a uvědomte si, že sjezd z D3 do Psár, stejně jako kompostárna v Jirčanech negativně ovlivní život všech obyvatel. Z okruhu ani D3 nejsem sice nadšený, ale alespoň přes Psáry a Jirčany nejezdí tranzitní doprava, pokud bude sjezd, tak se to nevratně změní a zákazové značky s tím nic nenadělají.
Tomáš Marný

Otázka zní

Vážení diskutující,

nechtěl jsem vstupovat do diskuze, abych jí zbytečně neovlivňoval svým postojem.  Chtěl bych pouze připomenout, že otázka zní, jestli připravit na našem území přímou připojující komunikaci v trase kolem hřbitova se zaústěním do ulice Kutná. Nic dalšího se tu teď neřeší. Sjezd směr Libeř (s napojením Hodkovic a dál) tam je.

Odpověď z naší strany má tři možnosti.

 Ano (chceme připojovací komunikaci-prověřujte, projektujte)

 Ne (nechceme připojovací komunikaci -neprověřujte, neprojektujte)

Nevíme/neumíme se rozhodnout (dělejte jak chcete a uznáte za vhodné)

Těm z vás, kteří sem napsali svůj jasný názor k tématu, ideálně doplněný o argument, proč svůj názor zastáváte, bych chtěl poděkovat. Další odvádění od tématu a osobní útoky pouze odrazují další lidi k napsání svých názorů, o které nám z logiky článku jde.

S pozdravem

Milan Vácha

Dopravni studie

Ahoj, Milane. Tato diskuse se nese v duchu predpokladu, ze najezd podstatne zvysi dopravni zatizeni v Psarech. Pritom skutecnost muze byt uplne jina. Bylo by mozne obratit se na odbornika, aby odhadnul skutecny dopad? David G.

RE: Dopravní studie

Ahoj,

na to zastupitelstvo přijde projektant, který právě bude zodpovídat podobné dotazy. S D3 by mělo ubýt cca 60% automobilů na průjezdu obcí (směr Jílové). Zmiňovali tam dopravní odhad na připojující komunikaci v roce 2050 asi 1200 aut (nebo tak nějak). To mi přišlo jako poměrně vysoké, ale dopravu to zvednout skutečně může. Moc se nechci motat do této diskuze a jen se snažím jí tiše sledovat, ale pokud bych měl reagovat na tvoji myšlenku ohledně rozvoje v této části, tak tam vidím zásadní problém. I kdyby se přivaděč postavil, tak tam jako obec nechceme žádné sklady a haly (žádné daňové výnosy). To naši občané výrazně odmítli při anketách projektu „Ideální satelit“. Riziko je, že se může někdy v budoucnu dostat na radnici někdo, kdo je schopen to za 2 roky změnit. Bez tohoto přivaděče se to do 4 let zvládnout nedá. Myslím, že je nejlepší se od té dálnice co nejvíce izolovat, včetně co možná nejvyšších valů. Máme ohromnou výhodu, že nejbližší obec za námi Na II/105 (Jílové-Radlík) má svůj vlastní sjezd, takže můžeme řešit jenom sami sebe.

Milan

Zdravím

Tady trošku přidám do mlýna jako bydlící v Kutné, což sem tu nikde nikoho nezaznamenal :-)))
Tady nejde jak se psalo třeba o protihluková okna atd, ale tady jde opravdu o jednu z nejstarších částí Psár, dokonce ještě starší, než je okolí Jílovské/Pražské ulice, Kutná ulice jako taková vznikla přeložkou starší cesty v 20-30 letech 20 století, kdy "stará" Kutná ústila v uličce Úzká, kde je trošku špatně pochopen název, tomu místu se odedávna říkalo ouzek/ousek ale né, že by bylo úzký, ale od slova oujezd/újezd.
Kutná se tím přiblížila do nejstarší části, kdy lze předpokládat, že bývalý statek/hospoda na Krupce byla jednou ze dvou tvrzí ve Psárech, náš barák je jeho bývalá pekárna a nebudeme si povídat, před těmi 200 léty se nikdo nepáral s nějakýma základy.
Proto i Krupa, má zahradu od statku oddělenou silnicí.
Problémy vidím nejen v tom, že by se mohl zvednout provoz, ale i v tom, že Kutná je hodně úzká silnice, kdy když se míjejí dvě auta musejí si dát hodně bacha, nehledě u některých obyvatel když přijede návštěva, tak stojí auta na chodníku zasahující do silnice, bohužel nevidím, reálnou možnost, jak šíři silnice ovlivnit. Dále tu máme hodně úzké místo v zatáčce u Hajků (Krčmářovy), kde ústí ulička úzká. S prominutím spousta řidičů tam vlítne z kopce i když předpisovou padesátkou jak prasata a jsou najednou překvapeni, že proti nim jede auto, hlavně když jsou zvyklí "řezat" zatáčky.... Dodnes se divím, že se tam nic vážného nestalo, i když sám jsem měl jednou namále...

Pokud by se do toho občas zamotal kamion, nákladák no vidím problém...

Další strana věci je, že se přijde o "polňačku" na hřbitov....

V tom vidím další problém a hned z několika důvodů.
A) je to taková přirozená rekreační oblast, když je nálada sebere se člověk a jde se projít ke hřbitovu, vezmu psy, ty se můžou klidně proběhnout bez vodítka, protože tam nikoho neruší, omladina si dává zamilované procházky k pomníčku a ty starší jdou v klidu procházkou zapálit si svíčku, kdo chce protáhne si procházku klidně až k Pytlíku. Pořád se tu bavíme o nějakých klidových zónách, parcích, cyklostezkách, rekreačních oblastech a tady jednu máme, vděčit za ni můžeme našim předkům, je zadarmo a prakticky bezúdržbová.

B) další nad čim je potřeba se zamyslet je, že počet obyvatel Psár a Jirčan stoupá, tím zde stoupá i počet úmrtí a nebudem si povídat, Jirčanský hřbitov se rozšiřovat nedá, Psárský má sice ještě dost volných míst, ale jak bude stačit třeba za 10 let??? Tady se dá bez problému rozšířit, zaparkovat. Prostě udělat cokoliv... Pokud tam bude regulérní silnice, už to bude horší.

Pokud jde o zmiňovaný autobus který by spojil Psáry se stanicí Metra D, tak lze předpokládat, že by upravily linku 332 a myslím, že i teď je možnost kdy by bez praktického přerušení mohla plynule jet ze Psár na Zlatníky a dále na Písnici a vyhnout se 90% používaných komunikací a celé D3 a okruhu.

Dále z příspěvků zaznělo, že by se člověk vyhnul ucpaným nájezdům na okruh v Jesenici, ale přesněji by se mělo napsat, že se vyhnou ucpané Benešovské, protože pokud se řidiči správně postaví na okruhách, jsou nájezdy volné, je s podivem, že přes mnoha prohlášení a otevření Pražského okruhu se Vídeňská/starobenešovská nezlepšila a po ránu je to celkem slušné parkoviště, ale není se co divit D1 často také.... O strakonické, jako o přístupu na Smíchov raději pomlčím....

Ano každé má pro i proti, ti co budou chtít najet budou moci buď na Jesenici, nebo přes Libeř zatáčkami, což se mnohým nechce, ale zas pro pár ušetřených minut a trošku málo metrů se zničí kus krajiny, který se nikdy do původního stavu za nás nevrátí. Pak se bude řikat, proč není ve Psárech park, že se dá jít na procházku "jen" na vápenku atd. A je mi jasné, že jako na prvním sjezdu z okruhu bude tlak a tendence postavit minimálně benzinovou pumpu, protože na celém Pražském okruhu z důvodu plynulosti dopravy nemá být ani jedna a to místo láká minimálně na velké parkoviště, pumpu, mekáč, KFC..... Ale mnozí z Vás z Prahy utekly za klidem, do svého domečku, na zahrádku, do klidu, k lesům, ale je jen otázkou, jestli chcete, aby Vás ta Praha pro dva kilometry opět dohnala....

Jan S.

Dobrý den pane. Pro mě je až

Dobrý den pane. Pro mě je až zarážející, že člověk jako Vy, který bydlí prakticky skoro až na Horních Jirčanech s takovým zápalem prosazuje přivaděč D3 na druhém konci obce ve Psárech. Dobře se rozhoduje o jiných! Moc dobře si vzpomínám, jak jste se všichni ve Vaší části ulice Horní bránili, byť při jen nárazovém zvýšení pouze místní dopravy. To bylo cavyků kolem zpomalovacích retardérů a dopravních značek! Na cizí problémy jste odborník, zkuste si bydlet u státní silnice, to člověk vnímá i ten tolik kritizovaný hluk travních sekaček docela jinak.

?

Z prispevku Milana Vachy je ale zrejme, ze on privadec prilis nepodporuje.

To je pravda, také jsem tomu

To je pravda, také jsem tomu tak z příspěvků rozumněl, že starosta bude hlasovat proti přivaděči. Ale můj příspěvek byla reakce na příspěvky pana Davida G., jenže se přede mě v rámci hierarchie diskuze vecpali jiní, třeba i starosta.

Jsem pro napojení na sjezd.

Z důvodu dopravní obslužnosti i z důvodu pohodlnosti. D3 pokud někdy opravdu bude, Psárům i Jirčanům prospěje a provoz odvede. V raních špičkách možná 80 procent z něj. Když ještě většina lidí u z Psár, protože skoro nikdo další za normálních okolností ten sjezd nemá proč používat, najede tam tak to zbytku obce významně dopravně uleví.
Strach o objezd při problémech na okruhu bych tak velký neměl. Problém bude spíš směrem k tunelům a tudíž většina bude situaci objíždět přes Libeř a ne přes Psáry.
Výsledkem nepostavení přivaděče bude jen víc najetých km přes zbytek obce a víc aut jedoucích přes okolní obce.
Jinak bych doporučil k zamyšlení, jak prospělo nepostavení sjezdu Písnici nebo Komořanům? Jak jejich obyvatelům a jak všem ostatním? Řekl bych, že výsledky podobně krátkozrakýých řešení jsou minimální a prospěch pro kohokoliv minimální.
Být vedením obce řešil bych, aby výsledné řešení bylo co nejpraktičtější i z pohledu budoucího rozvoje celé obce ne jen otázku jestli to trošičku zkomplikuje dopravu v jedné ulici.

Vážený přispěvateli, byl jste

Vážený přispěvateli,
byl jste někdy v ulici Kutné? Jak se tam objeví náklaďák, třeba pro chybu v navigaci, (i když úmyslných vjezdů by asi bylo více), okamžitě jsou ohroženy životy lidí, dětí, na chodníku. Vaše odpověď asi bude znít "proč tam lezou, proč nejedou autem", že ano. A za pár neděl provozu bude z ulice tankodrom, tak, jak tomu bylo před pár lety

Připojení z ulice Kutná na dálnici D3

Nejsem odborník na dopravní inženýrství a můžu se k celému problému postavit "pocitově". Nesouhlasím s přímým napojením přes Kutnou na D3. Pokud budu chtít v budoucnu jet po D3, pojedu přes Radlík nebo přes současný sjezd na Pražský okruh u Jesenice. Nevidím důvod, proč bych například i při cestě na Smíchov po okruhu měl jet přes Psáry. To si raději chvíli počkám na kruháči v Jesenici, jako dosud. Protože potom stejně stojím v koloně do centra Prahy (a je jedno, jestli jedu přes Smíchov, přes Kačerov nebo po D1).

  1. Ulice Kutná rozhodně není a nikdy nebude vhodná pro větší provoz vozidel.
  2. Pokud by se tento přivaděč realizoval, přímo to vybízí k výstavbě průmyslových zón kolem sjezdu na D3, kde jsou zatím pole. Nezjišťoval jsem, komu patří tyto pozemky, ale určitě bude o tento pochybný byznys zájem. 
  3. Máme dlouhodobé problémy s povodněmi, které souvisí i s mostem přes Záhořanský potok, který je v majetku stč. kraje. A přes ten máme vést dopravu na D3? Raději přinuťme jeho vlastníka, ať provede rekonstrukci :-)
  4. Myslím, že bychom měli zachovat současný stav, kdy trasu přes Kutnou a kolem hřbitova využívají cyklisti a turisti směrem na Libeň. Jsme vesnice a ne pražské předměstí.

Z výše uvedeného je jasné, že v zastupitelstvu budu hlasovat PROTI přivaděči na D3 přes Kutnou. A teď mě kamenujte :-)

Jan Čihák 

Zadne kameny, hezky napsano,

Zadne kameny, hezky napsano, souhlas...

Souhlasím

Věcné, dobře napsané. Naprosto souhlasím.

A.P.

je radost číst pořádný příspěvek

Zdravím kolegu a slušně a věcně diskutující,

dopravní inženýrství je asi hezká disciplína. Ani já nejsem odborník, ale mám rád matematiku a kdysi jsem se asi 10 let živil jako dispečer.

Kutná opravdu není vhodná k většímu provozu. A Pražská u kostela vhodná je? Dovedu si ale představit udělení souhlasu podmíněného vyřešením problému toho mostku. Zónám nevěřím, těm je konec, je jich po okolí spousty poloprázdných. Stačí je nepovolit. Nakonec i celý Tondach a bývalé JZD je taková napůl skrytá a napůl nevyužitá zóna.

Jestli si někdo pamatuje ty půlhodinové ucpávky Břežanského údolí a srovná to se současným stavem, asi pochopí, že hrozba objížděk přes Psáry je minimální. Naopak. Když se D3 uzavře, tak vždycky před tunelem nebo mostem, a hlavně, objízdná trasa do/z Jílového povede přes Libeř, protože je to daleko kratší. Jedině, že by sjezd byl jen k nám, což by ale nedávalo smysl. Tak či tak přeci musí mít shodné stanovisko Libeň, Libeř i Psáry, jinak to přeci nejde, stejně jako nejde udělat sjezd jen na Libeň. To by totiž nakonec nic neřešilo, jen by se muselo projet celou Kutnou přes Libeř (...).

Zdá se, že tu většina utrpěla hromadnou ztrátu paměti - já pamatuji už před 30 lety nedělní  deseti, dvacetiminutové čekání před Jesenicí, protože se nedalo odbočit na starou Benešovskou. Ten kruháč je naopak naše spása, ten ubližuje řidičům z Horních Jirčan, Hlubočinky a dál.

Po té cestě občas běhám, mám tam takový pěkný 12km okruh. Má to ale jednu vadu - musí být sucho nebo mráz. Jinak si musím zvolit mezi delší trasou přes Libeř nebo dost otravným mytím bot. Ta cesta je strašná, odpovídá jejímu využití pro zemědělce. V tomto stavu nemůže být použita jako přivaděč především proto, že by se musela udělat komplet znovu. Otázka zní, kdo by jí vlastnil (teď je majetkem ZD?) a kdo by hradil výstavbu, resp údržbu. Nevyhovuje nijak, ani šířkou, ani stavebním provedením. Je použitelná jen ke hřbitovu (ta má docela poezii a byla by jí škoda, je to ovšem jen 300 metrů, aby bylo jasno), pak je to obyčejný tankodrom.

Ta cesta má smysl pro západní část obce, nikoli pro východní část. Naopak by to zklidnilo provoz v ulici Pražská (to se fakt v Psárech jmenuje Psárská??), protože by odpadla nutnost jezdit přes celou ves. Já to nepotřebuji, kdybych chtěl jednou do roka jet na jih, tak si najedu u Jesenice a celou obec objedu, bylo by to pro mě mnohem rychlejší.

Suma sumárum - vidím to spíš jako příležitost, ale před hlasováním se budu zajímat především o názor zastupitelů bydlících v Psárech (sorry, Honzo ze Štědříkudevil). Protože pokud to nebudou chtít, lhostejno z jakých důvodů, tak nemá smysl s tím ztrácet čas, stejně jako s diskusemi "Psáry se chtějí odtrhnout od Psár"(tu mám obvzlášť rád). Také se mi líbí, jak má každý před barákem dvě auta, ale silnici by chtěl kdekoliv, jen ne u sebe. 

Rak

povel zpět

Pořádně jsem si prohlédnul ty mapy a pořádně si přečetl páně starostovo anotaci: ten sjezd u rybníka Pytlíka nic nezmění, pokud (bez ohledu na naše názory) bude existovat sjezd na Libeř, protože pak případný problém Kutná tu bude tak jako tak. Ten sjezd nám pak dává za peníze státu možnost lepšího spojení do Zlatník a na D3 směr Praha výměnou za ztrátu cesty ke hřbitovu.

Jestli ovšem Libeř sjezd neschválí, tak to bude úplně jiná písnička. To totiž nikde napsané není, jestli u nich sjezd nakonec bude nebo nebude. To je chvilku zářez, chvilku tunel, chvilku most, pokud nebudou sjezdy, tak každý karambol na dálnici bude pěkný malér. Tak či tak platí, že hlavní slovo mají mít zastupitelé bydlící v Psárech.

Pohov

Já osobně bych byl na straně předběžné opatrnosti. Jakékoliv úvahy o provozu a uvažování řidičů vycházejí ze současnosti. Ale kdo bude D3 stavět a jak se bude platit za dálnice? S rozvojem IT (navíc Galileo) je možné, že se časem bude platit za km. Taky se D3 může stavět v rámci PPP a mohli by být mýtné brány. Pamatujte, ten sjezd tu bude navždy. Co dál? Asi zmizí další polní cesta bez aut. Je to druh na vymření. Smutný. JK

Presne tak, predbezna

Presne tak, predbezna opatrnost je ten spravny postoj.

Čtyři možnosti nájezdu na D3, není to až moc?

Ještě mi dovolte reagovat na některé příspěvky. Také souhlasím s kolegou Rakem, že záleží na tom, co si přejí psárští občané (a zastupitelé). Shrnu-li to, v "maximalistické" variantě budou v okolí naší obce celkem čtyři možnosti, jak se dostat na D3:

  • přes Radlík
  • přes Libeř (přes Kutnou ulici) - jak napsal Tonda Rak, záleží ale na Libři, zda sjezd bude nebo nebude
  • přes sjezd u rybníka Pytlík (přes Kutnou ulici), o kterém diskutujeme
  • přes kruháč v Jesenici

Myslím si, že nejvíc se týká tato diskuze lidí, kteří bydlí v Kutné a na návsi v Psárech. Kolem jejich nemovitostí se zvýší provoz. Možná se díky přivaděči k D3 přes Kutnou sníží provoz přes Dolní Jirčany kolem kostela, možná také ne, to nevíme. 

Jenom chci upozornit, že tento přivaděč nepomůže k rychlejší cestě do Prahy, kam většina z nás asi dojíždí. A pokud Libeř neschválí sjezd z D3 (jde-li to neschválit), a my neschválíme přivaděč k D3 u Pytlíka, bude nám vadit, že na D3 musíme jet do Radlíka? Mě to nevadí, ale je to věc názoru. Rád si vyslechnu názor projektanta.

 

RE: čtyři možnosti

S libeřským sjezdem se počítá. Libeř ho chtěla a chce. Tato diskuze je pouze o našem přivaděči. Takže od nás na jih přes Libeř a jejich nájezd (z mapy je to patrné).

Milan Vácha

Potom je vše jasné :-)

Díky, v tom případě není nutné mít dva přivaděče z D3 - před tunelem a za tunelem na D3. Svůj názor k tomu jasně napsal pan Petr Illetško. Je to zřejmě objízdná trasa při uzavření tunelu. A doprava z dálnice by mohla být svedena přes sjezd na Libeř na sjezd Psáry. 

Tak využijme šance.

Primárně nechápu, proč lidé stojí v kolonách, když jsou jen v určitý čas a prakticky vždy na stejných místech a vždy je k dispozici objízdná trasa bez kolon, ale každý má nějaké hoby.
Ale o to nejde. Kutná bude jako altenrativa používaná ať už přivaděč bude, nebo nebude. To je prostý fakt s kterým nic neuděláme, pokud se nezruší cesta na Libeř a bude tento sjezd. Takže se debata ve skutečnosti vůbec nevede o provozu v Kutné.
Osobně je mi jedno jestli přivaděč bude nebo ne. Přesto bych být v zastupitelstvu hlasoval pro. Ale snažil bych se zajistit jeho podmínění rekonstrukcí ulice Kutná. Včetně příspěvku na protihluková okna místních.
Dál výstavbou cyklostezky a chodníku k hřbitovu a pak samozřejmě dál podle D3 a k Libeři. Pokud možno funkční a nekončících v polích. To je dle mého pohled do budoucnosti.
Ne to, že prodloužíme případné trasy, jak nám co tu bydlíme, tak všem co tu projíždí a udržíme si víc aut v obci.
Když s tím pujdou rozumná omezení při prujezdu obcí. 30 km v Kutné s kamerovým systémem. Případně stejné opatření u Školky a Zelené školy, tak se doprava v obci významně zklidní a prospějete naprosté většině obyvatel.
Krátkozraké opatření bez přivaděče, neprospěje ničemu. Jako neprospělo Písnici zablokování sjezdu. Kdyby si místo tohoto nesmyslného šprajcu vynutili obchvat, bylo by všem jejím obyvatelům daleko lépe a nakonec i všem těm co přes ní každé ráno v kolonách projíždějí a život v tom prostoru poškozují.

Připojení na D3

Dobrý den,
po přečtení Vaší argumentace s ní v plném rozsahu souhlasím a asi bych to lépe jasně a stručně nevyjádřil. Jsem také proti stavbě přivaděče.
Věřím, že tento názor budete zastávat nejen vy, ale většina zastupitelstva.

S pozdravem
Luboš Morávek

souhlas s D3

Vážení,
mám pocit, že tady je hrstka lidí, která bojuje proti všemu a všem. Vzpomeňme si na PRAŽSKÝ OKRUH, lidé kteří byli tehdy PROTI a dnes se pyšní, že to je jejich zásluha, že tady okruh je. Teď z jiné strany! To samé co neměli, nemají a nebudou mít "rádi" našeho starostu. Myslím si, že můžeme být rádi za velice schopného starostu. Tento starosta má dobré jméno v rámci středočeského kraje napříč politickým spektrem, přátele! Takže, držím pěsti a věřím, že budeme všichni starostovi nakloněni, byť s ním někdy nesouhlasím, ale to je naprosto normální.
JH

Souhlasím, budeme všichni

Souhlasím, budeme všichni starostovi nakloněni, protože v komentáři k petici proti přivaděči z D3 píše:
Já budu na zastupitelstvu proti
2016-02-05 21:25
Osobně se domnívám, že negativa přivaděče jsou větší než přínos, takže 17.2, na zasedání zastupitelstva budu hlasovat proti stavbě,
viz. http://www.petice24.com/forum/156579

Nesmíme zapomenout, že s

Nesmíme zapomenout, že s otevřením D3 se totálně změní dopravní situace. Provoz, který je dnes v uzlu Pražský okruh-Jesenice-Horní Jirčany-Dolní Jirčany, se podstatně zvětší, protože přibude velká část dopravy, která nyní jede po D1 a na D1. Myslím, že i za normálního provozu po pražském okruhu a na D3 nás z výše uvedevého důvodu čeká zvýšení dopravy v obci, kromě toho řidičů zbloudilců a vychytrálků bude i tak určitě dost, natož kdyby byla možnost využívat přivaděče vedeného do Kutné ulice. A nechci vidět tu hrůzu, kdyby tady měla být i ta slavná kompostárna.
Tady se přece nejedná o sjezd z dálnice, ten bychom Libni a Libři svým nesouhlasem nebrali, tady se jedná o to, zda mít silnici od dálničního sjezdu nebo ji nemít. Pokud ano, tak Kutnou určitě ne. Ale kudy? Obloukem kolem čističky a hřiště? To je přece nereálné! Z toho mi plyne, že se přivaděčem z D3 nemohu souhlasit.

Byl bych velmi opatrný, je to

Byl bych velmi opatrný, je to velké riziko do budoucna. Copak dnes víme, jaké bude vedení obce za 5 za 10 let? Co když bude jejich prioritou "maximalizace daňových výnosů" z průmyslové či obchodní zóny (jak psal někdo výše)? A že tahla lokalita mezi D3, Pražským okruhem a D1 bude velmi zajímavá pro investory je zřejmé. Stačí se podívat např. na Čestlice. Takže bychom za pár let mohli psát petice proti průmyslovým, skladovým či obchodním projektům podél komunikace napojené přímo na D3. Uvědomte si, že tady převažuje západní proudění, takže cokoliv na západní straně obce ovlivní všechny v Psárech i Jirčanech, bude se nám tu hůře žít a když se proto budete chtít přestěhovat jinam, Váš dům bude těžko prodejný i za mnohem nižší cenu...
A pro dopravu v Kutné (potažmo v celé obci) je samozřejmě rozdíl, jestli bude napojena přímo krátkou spojkou na D3, nebo přes Libeř, protože v tom případě bude případná tranzitní doprava, nebo doprava v případě nějakých problémů na dálnici či okruhu směřovat z Libře jedním směrem na Dolní Břežany a druhým přes Radlík na Jílové a jen malá část (plus místní) přes Kutnou do Psár a Jirčan.

Takže si myslím, že neuvážené a krátkozraké rozhodnutí dnes by mohlo přinést velké problémy do budoucna.

Podle mého názoru tedy negativa jednoznačně převažují nad pozitivy...

TM

Opatrnost je dobrá, jen co je krátkozraké řešení.

Nemyslím si, že by objezd přes Libeř významně ovlivnil množství aut v Kutné. Ale to uvidíme.

Zajímalo by mně kolik těch co proti němu dnes protestuje, bude za deset let sepisovat petici aby se dostavěl a kolik z nich si to tou polňačkou bude zkracovat.

žádná polňačka nebude

Ve chvíli, kdy řekneme "ne", tak tu cestu přetne dálnice a k rybníku prostě cesta nepovede, skončí u hřbitova, případně u dálnice. Nevšiml jsem si, že by nám někdo nabídnul, že tam vybudují nadjezd nebo podjezd, aby tam šlo chodit/běhat/jezdit na kole. Uvidíme, co nám prozradí projektanti, ti ale jen dělají, co se jim řekne, rozhoduje ŘSD. 

RE:žádná polňačka

Zachování spojení pro pěší a cyklisty až do Libně (podjezd) se předpokládá, i když přivaděč nebude.

Milan Vácha 

a kde je to napsané?

V anotaci ne. Předpokládat se dá cokoli.

Jistě, že by to bylo dobré, ale nikde jsem to nečetl.

 

RE: A kde je to napsané

Písemně to není. Zápis z úvodního jednání ještě neposlali. Je to ale právě to, co bychom měli 17.2. Chtěl jsem to sem dát co nejdřív. 

Milan 

Ale to by přece neměla být

Ale to by přece neměla být pravda. Píšete něco jiného, než co tvrdí starosta (doufám, že jsem to správně pochopil). Do Libně se ve směru na Prahu dostanou jen nadjezdem nebo podjezdem. Zde se řeší úsek od sjezdu na Libeň do Kutné.

Libeň a Libeř jsou 2 obce

a do obou se jede přes Kutnou.

Podjezdy

Naštěstí jsem si všiml, že i na okruhu zanechaly staré cesty a prostě je přemostily (cesta z Hodkovic na Písnici), nebo dokonce vznikly nové (stará cesta z Jirčan na Jesenici s výjezdem na Zlatníky).
Dále jsem to ještě neprocházel, ale přes okruh je dost mostků a tunýlků, které jsou tam pravděpodobně pro umožnění migrace zvěře. Takže předpokládám, že pořád se bude možné dostat do Libně pěšky.

Jan S.

Hádání versus přemýšlení

Častou specialitou internetové diskuse je nevraživost a hledání invektiv proti názorům, které jsou odlišné, nebo mohou (byť jen částečně) ovlivňovat veřejné mínění nesprávně – „tj. jinak než si myslím já“. Proto nebudu polemizovat a navrhovat řešení. Pokusím se položit několik otázek (možno přidat i další) jejichž odpovědi by mohly určit konkrétní váhu jednotlivých argumentů.
1. Jakou rozhodovací váhu mají mít „mimořádné skutečnosti“ oproti běžnému provozu ?
2. Zkrátí sjezd cestu mimo obec Psáry do Jesenice, Horní Jirčany a dále (cizí řidiči) ?
3. Zkrátí sjezd cestu mimo obec Psáry na Radlík, Jílové a dále (cizí řidiči) ?
4. Zkrátí sjezd cestu mimo obec Psáry do Libře ?
5. Cena výstavby přivaděče pro obec Psáry (ČR) ?
6. Pro které řidiče (mimo „domácí řidiče“ - dojezd do obce Psáry) by průjezd Kutnou ulicí měl význam?
7. Nebude pro „cizí řidiče“ efektivnější využít svůj přímý sjezd (Jesenice, Libeř, Jílové …) ?
8. Snížil by zvýšený průjezd Kutnou ulicí průjezd obcí ve směru Psáry, Štědřík a Jirčany k Jesenici a kolik obyvatel bude změnou trasy (místních řidičů) ovlivněno ?
9. Kolik obyvatel ovlivní možnost „nové trasy ku Praze“ a jakým způsobem ?

Nechtěl bych být v roli zastupitelů. Každé rozhodnutí bude špatné, protože příznivci opačného názoru projeví svůj názor mnohem hlasitěji než ti - co budou souhlasit. Váhu odpovědí na otázky o argumentech (část z nich je výše) protistrana nebude akceptovat.

A45

Zapomnel jste na tu podle mne

Zapomnel jste na tu podle mne nejdulezitejsi otazku, ktera je bohuzel schovana trochu v pozadi a to komercni vystavba u privadece...

Dobrý den. Je naivní si

Dobrý den. Je naivní si myslet, že ŘSD by plánovala přivaděč do Psár jen proto, aby jejím občanům umožnila lepší přístup na D3.
Zvláště, když se to v okolí současnými i plánovanými přivaděči jen hemží. Je jim srdečně jedno, že tento přivaděč má úzké hrdlo, to ať si vyřeší obec. Jsem přesvědčen o tom, že by se to v budoucnu neobešlo bez vykupování dotčených nemovitostí v Kutné ulici, jejich bourání a následné rozšiřování vozovky, vše v režii obce (není to nic neobvyklého, i jinde se vykupovalo a bouralo). A to by byl potom volný prostor pro rozšiřování průmyslové zóny, která pokud přivaděč bude, tak tam určitě postupně vznikne!
Už si dokážu představit, jak si majitelé dotčených pozemků představují, jak si namastí kapsu (což chápu, je to lidské, zvláště, když v dočené lokalitě třeba nebydlí), viz. nyní v Dolních Jirčanech pozemek původně určený pro veřejně prospěšný sběrný dvůr tříděného odpadu, nyní pro komerční rizikovou výrobu v kompostárně. Nebylo by to dobré místo za obcí, s dobrou dopravní dostupností a pitomými občany pro vybudování třeba kompostárny? Tomu se přece obec musí bránit, nejen teď, ale i dobrým řešením v připravovaném územním plánu!

chvilku tu jako nebydlím

Jsem kdovíodkud.

Jedu z D3 na D5. Objízdnou trasu volím přes Libeř či jakoukoli jinou, ale západně od Psár.

Jedu z D3 na D1. Sjedu v Radlíku nebo v Libři, projedu celé Psáry, vyjedu v Jesenici. Nějaký sjezd u Pytlíku mi nezajímá. Problém dopravy v Psárech mi už vůbec netrápí.

Jedu z D3 do Prahy. Přes D1 a D5 (okruh) viz výše. Přímo do Prahy analogicky přes Libeř (nebo Libeň) a pak Zlatníky (nebo Břežany). Nějaký sjezd u Pytlíku směr Psáry mi opět nezajímá.

Jedu opačným směrem. Jediná změna: sjezd u Pytlíku použiju, ale pro průjezd přes Libeř na Radlík. Zbytek je stejný jako druhým směrem.

Změna:

Jsem odsud. Výstavbě dálnice nezabráním. Mám za barákem dálnici, jde z ní hluk a možná i smrad. Smradu mnohem méně než ze sousedovo komína, olovnaté benzíny se už snad ani neprodávají. Mimochodem myslel jsem, že ta dálnice bude za kopcem, ale ona bude na kopci, než uteče pryč do tunelu. Buď na ní jen koukám, nebo na ní i jezdím.

Jinak hrozba, jaké tu bude Zastupitelstvo za 5-10 let je fajn. Pár let bych i přidal. Nejdřív musí Metrostav udělat metro D a až bude na Písnici konečná metra, tak bude všechno jinak. V té chvíli totiž ten sjezd chci, protože vezmu linkový autobus Psáry – Zlatníky (Břežany) – Písnice a prodám jedno auto. Ale co, kdo ví, co bude za 10 let a víc...

 

chvilku tu jako nebydlím

Jsem kdovíodkud.

Jedu z D3 na D5. Objízdnou trasu volím přes Libeř či jakoukoli jinou, ale západně od Psár.

Jedu z D3 na D1. Sjedu v Radlíku nebo v Libři, projedu celé Psáry, vyjedu v Jesenici. Nějaký sjezd u Pytlíku mi nezajímá. Problém dopravy v Psárech mi už vůbec netrápí.

Jedu z D3 do Prahy. Přes D1 a D5 (okruh) viz výše. Přímo do Prahy analogicky přes Libeř (nebo Libeň) a pak Zlatníky (nebo Břežany). Nějaký sjezd u Pytlíku směr Psáry mi opět nezajímá.

Jedu opačným směrem. Jediná změna: sjezd u Pytlíku použiju, ale pro průjezd přes Libeř na Radlík. Zbytek je stejný jako druhým směrem.

Změna:

Jsem odsud. Výstavbě dálnice nezabráním. Mám za barákem dálnici, jde z ní hluk a možná i smrad. Smradu mnohem méně než ze sousedovo komína, olovnaté benzíny se už snad ani neprodávají. Mimochodem myslel jsem, že ta dálnice bude za kopcem, ale ona bude na kopci, než uteče pryč do tunelu. Buď na ní jen koukám, nebo na ní i jezdím.

Jinak hrozba, jaké tu bude Zastupitelstvo za 5-10 let je fajn. Pár let bych i přidal. Nejdřív musí Metrostav udělat metro D a až bude na Písnici konečná metra, tak bude všechno jinak. V té chvíli totiž ten sjezd chci, protože vezmu linkový autobus Psáry – Zlatníky (Břežany) – Písnice a prodám jedno auto. Ale co, kdo ví, co bude za 10 let a víc...

 

Jednání zastupitelstva 17.2.

Dobrý den pane starosto,
chci se zeptat, zda je jednání zastupitelstva veřejné. Velmi rád bych se ho zúčastnil, jde mi zejména o možnost slyšet bez zprostředkování informace projektantů D3, kteří na něm budou přítomni.
Děkuji
S pozdravem
Petr Illetško

RE: Jednání zastupitelstva

Dobrý den pane Illetško,

zasedání je veřejné a bude vítán.

S pozdravem

Milan Vácha

Přesně jak píše kolega nade

Přesně jak píše kolega nade mnou, riziko komerční zástavby kolem napojení na D3 je příliš vysoké, opravdu nemůžeme předvídat, jaké bude složení zastupitelstva za pár let a už teď tady někteří Davidové (bez urážky, pro zjednodušení) volají po komerčním využití za účelem maximalizace výnosů...
A také pozor na názory "projektantů" D3, ti už z principu nemohou být nestranní a pokud nebydlí v Psárech nejsou na straně zdejších obyvatel.

Odpověď

Ví starosta vůbec něco? Ví, že po stavbě D3 je plánováno na okruhu 35000 až 60000 aut denně? Ví, že narovnání esicka u Jirčan se nestaví, protože převyšuje limity hluku? Vi, ze Kutnou ma jezdit tranzitní doprava,v případě havárie?
Dozvíme se, zda zveřejní svůj písemný souhlas s přivaděčem do Kutné? Nebo ho má zveřejnit nekdo jiný?
Vite, že obec ke stavbě D3 neměla žádné připomínky?
Víte, kdo je vlastníkem pozemků okolo plánovaného přivaděče? Hledejte odpovědi! U obce je nenajdete!

já nevím jestli umíte číst.

Ale já jsem se tu dočetl jasné starostovo NE.
Jan S.

RE: Odpověď

Dobrý den, opravdu příliš „seriozních informací“ na jednom místě a už nemám čas reagovat podrobně úplně na všechno. Zkusím heslovitě. Přivadeč i s ostatním bude řešen na zastupitelstvu. K D3 (EIA) jsou za ty roky stále stejná vyjádření. Tato jednání výslovně neřešila související stavby (cihlářskou hlínu, posloupnost ostatních staveb atd.). Jinak dle zákona není možné schválit ÚP, který není v souladu s ÚP kraje. Esíčko se nestaví kvůli hluku ? Nevím, kde jste na to přišel. Naopak se narovnání esíčka zahajuje výkupy pozemků (leden 2016). Vláda 2.11.2015 na tuto stavbu schválila v listopadu 78 milionů (usnesení https://apps.odok.cz/attachment/-/down/IHOAA3ZAPX4Q ) více v Psárském zpravodaji. No a vlastníky pozemků okolo přivaděče nad hřbitovem neevidujeme. Doufám, že to ani nebude potřeba. S pozdravem Milan Vácha

Tak zrovna do starosty bych

Tak zrovna do starosty bych se příliš nenavážel, jeho postoj mi připadá celkem rozumný (pamětníci nechť vzpomenou třeba na Zelu...). Taky by se na tuhle nevděčnou práci mohl vy.rat, třeba já bych to nedělal ani za nic a spousta místních chytráků taky ne... Takže věřím, že on i ostatní zastupitelé zváží všechna pro a proti včetně případných rizik do budoucna. Jde o rozhodnutí, které může ovlivnit život v naší obci na mnoho let a jak se něco postaví, tak se to už nikdy nedá vzít zpět a časem se mohou objevit problémy, které nás teď ani nenapadnou. Takže předběžná opatrnost je velmi rozumný přístup.
PM

Mít napojení na dálnici/okruh

Mít napojení na dálnici/okruh na obou koncích vesnice je nesmysl, s jedním napojením zůstane pro tranzit nebo objezd nezajímavá, spíš se bojím skrytých zájmů na komerční výstavbě, no uvidíme jak budou jednotliví zastupitelé hlasovat...

Tranzit přes obec - komerční výstavba

Tranzit přes Kutnou
1. Komu „cizímu vylepší“ (zkrátí, či urychlí) cestu tranzit přes Kutnou (a dále na Radlík a nebo na Štědřík a Jirčany ?
2. Není jednodušší objet Psáry jinými sjezdy ?
3. Nebude tento sjezd efektivní pouze pro místní občany ?
4. Není tranzit „mlácením prázdné slámy“ ?
5. Bude efektivní příjezd do diskutované „komerční výstavby kolem přivaděče“ přes obec Psáry ?
6. Nebyla by výhodnější „výstavba“ přímo u „hlavní cesty“ bez „dohadování se“ s obcí ?

A45

Tak třeba Cholupický tunel je

Tak třeba Cholupický tunel je zavřený každou chvíli (nehoda, údržba...) a právě sjezd na Psáry by byl používán pro objezd zavřeného Libeřského tunelu...
Nerozumím "výhodnější výstavbě u hlavní cesty", skladový nebo obchodní areál má přece smysl právě přímo u sjedzu z dálnice či okruhu, tedy právě u komunikace, o jejíž případné stavbě se tu bavíme a to pár desítek metrů západně od obytné zástavby naší obce a jak jistě víte, vítr fouká převážně ze západu...
F.K.

Vy neumíte číst?!

Kolikrát se tu už napsalo, že absolutní většina zastupitelů odmítá oba projekty. K čemu jsou tyhle plky?

Poctivě jsem si pročetl celou

Poctivě jsem si pročetl celou diskuzi a přidávám svůj komentář.

Za prvé jsem přesvědčen že tato otázka (a asi také otázka kompostárny) si zaslouží místní referendum. Co člověk to názor, argumentů různé kvality je víc než dost. Mám tedy otázku na členy zastupitelstva - jak je to s referendem? Co taková akce stojí? Je možné aby lidé, kteří na tom mají zájem, akci zlevnili např. tím že zajistí hlasovací lístky zdarma apod.? Kdo může vyhlásit? Jak rychle? Má či nemá obec zájem o takové veřejné hlasování?

Nyní ještě dlužím svůj názor na věc - jsem proti. Nelze popřít že negativa zde jsou - problém Kutné ulice je zřejmý a ztráta klidové zóny a cyklostezky kolem hřbitova by mně také velice mrzela. O dalších rizicích v budoucnu ani nemluvě. Přínosy jsou podle mého minimální, chápu že jsou lidé kteří to vidí jinak, každý si to musí vyhodnotit sám. Jako daňový poplatník mám pocit že by to byly vyhozené peníze.

Prima den!

Jozef Bálint

P.S.
jsem náplava - zůstávám stát v němém úžasu nad vášněmi mezi Psáry a Jirčany :o)

Jsem proti, ale referendum

Jsem proti, ale referendum bych do toho netahal, zvolili jsme si nejake zastupitele a ti maji plne pravo a take odpovednost rozhodnout, to je prece princip zastupitelske demokracie.

Referendum

Vážený pane Bálint. Já osobně jsem také proti oběma investičním záměrům. Uváděním důvodů bych jen opakoval již výše zmíněné argumenty. Pokud se týká referenda je třeba si uvědomit, že jeho výsledek není zavazující. Vše tedy záleží na rozhodnutí představitelů obce, kteří by měli rozhodovat ve prospěch obce a jejich obyvatel. Ne vždy tomu však bývá. Jsem také "náplavka" již 11 let a snažím se svou činností ve spolcích v Psárech alespoň nějak napomoci obci. Stejně tak jako Vy, pozoruji již několik let, že vášně mezi obcemi Psáry a Dolní Jirčany stále narůstají (to že existují není nic neobvyklého). Ale v současné době opravdu narůstají. Nemohu se zbavit dojmu, že tomuto stavu napomáhá právě politika, kterou vedou představitelé naší obce v posledních letech. Je smutné, když starosta, pan Vácha, vášnivé reakce občanů poukazujících na upřednostňování Dolních Jirčan při rozdělování investic komentuje jako produkt hospodských diskuzí a nehodlá tyto názory už brát. Pro mne osobně by to byl signál, že není něco OK.
Přeji hezký den
Lad. Jašinský

RE: Referendum

Dobrý den pane Jašinský, Já bych s dovolením poupravil Váš postřeh. To, na co jsem poukazoval byl fakt, že slyším neuvěřitelné množství nesmyslů, které vznikají nevím, kde, ale vždy přijde někdo z hospody, že slyšel to a to. Několikrát jsem nabízel (stejně jako toto sobotu), že pokud někdo nemá v něčem jasno a rád by zjistil aktuální informace, tak že sednu do auta a za deset minut jsem na místě. Rád to z očí do očí v konstruktivním dialogu popíši komukoliv a kdykoliv. Za ty roky se mi nikdo z „hřiště“ neozval. Řekl jsem, že nebudu reagovat na pravidelně se opakující hospodské diskuze o trhání Psár a Dolních Jirčan. Popravdě drtivá většina lidí si uvědomuje, že je to z mnoha důvodů nevýhodné a že je lepší držet pohromadě. Téměř vždy o trhání slyším od stále stejných lidí. U některých i chápu motiv. Můžeme si o tom promluvit osobně. Jsem Vám plně k dispozici. Preferoval bych úřad, abychom v případě potřeby mohli nahlížet do smluv, usnesení, faktur atd. S pozdravem Milan Vácha

Hospodské diskuze

Omlouvám se, pane starosto, ale Vaši odpověď jsem zaregistroval až nyní a proto reaguji se zpožděním.
Bohužel, ale v Psárech se většina kulturních, sportovních a společenských akcí koná na hřišti SK RAPIDu a návazně i v hospůdce Na hřišti. Rovněž i výborové, členské a výroční schůze sportovců a hasičů (kde jinde?). Dokonce i větší část starousedlíků a "náplavky" se tam schází u piva, aby v místech, která si z velké míry vlastnoručně postavili, probrali nejen dění v obci. Tak už to na vesnici chodilo a asi chodit bude. Asi se tam cítí lépe než na cizí půdě. Zřejmě proto k Vám přicházejí informace častěji z těchto míst, pokud jsem správně pochopil, že někde někdo něco zaslechl. A jistě mi dáte za pravdu, že právě ti, kteří ty hospodské diskuse vedou, chodí i k volbám. Vaši nabídku na rozhovor přijímám a ozvu se, abychom domluvili termín. Zdravím Jašinský.

Re: Referendum

Pane Jašínský, je na čase změnit hospodu. Uslyšíte jiné názory a vsadím se že většina z nich bude plodnější a vycházející z reality, než ty co šíří partička prostatiků shlukující se kolem pana Cejchána. Zoufalé přání o odtržení obcí a mnoho dalších nesmyslů, pochází právě z těchto míst. Stále více lidí ze spolků ve kterých jste členem, vzájemnou spolupráci obou obcí hledá a nachází (spolupracují fotbalisti i hasiči).
Chcete li ukončit tyto plané plky, začněte právě tam a vysvětlujte. Každého normálního člověka již otrávili.
Hodně štěstí

Referendum

"Vážený upřímný" anonyme. Do jiné hospůdky si klidně zajdu, ale musíte mi poradit kterou v Psárech si mám vybrat. Pokud Vy obohacujete své, jistě jedinečné poznatky, v ostatních hospůdkách nacházejících se na katastru území Psáry, tak děkuji nechci. Musím Vás však ujistit, že mé názory nejsou postaveny jen na názorech Vámi uvedených "prostatiků". Na rozdíl od Vás mne však i jejich názory zajímají, neboť vím, že o obci něco ví a pro obec toho také hodně udělali a stále dělají. Nemohu však posoudit zda více či méně než Vy, neboť se zbaběle kryjete anonymitou. Všiml jste si, že veškeré společenské dění v obci Psáry, organizují především sportovci a hasiči, s jejichž starosty (vámi označení prostatici) se občas sejdu na pivu. Nemám povědomí, co by takové rozdělení obcí obnášelo a proto tímto názorem neoperuji. Ale na druhé straně si dovedu představit, že některé starousedlíky stávající situace ve vztazích mezi obcemi Psáry a Dolní Jirčany nenechává klidnými a vede až k vyslovení návrhu na rozdělení obcí. Chápete ten problém? Ti lidé poukazují na to, že je něco víc než špatně a proto třeba vysloví i takový názor. "Karlovi" ze Psár přece nevadí "Franta" z Dolních Jirčan, ale co se pro tu či onu obec dělá. A já si myslím, že to vedení obce nechce slyšet. A tou spolupráci se spolky jste mne vskutku dojal. Pokud máte na mysli spolupráci pánů Honka a Buriana, tak to bych raději nekomentoval. Mně osobně stačilo, jaký zájem o spolupráci s SDH Psáry projevili v SDH Dolní Jirčany, když na sobotní Výroční valnou hromadu poslali jediného zástupce, který před cca čtyřmi měsíci opustil řady psárských hasičů a přešel do Jirčan. Asi proto, že je právě tím nejkompetentnější, kdo může hovořit o vzájemné spolupráci. Závěrem jen dodám, že svým předešlým komentářem jsem se netvářil jako mluvčí jak uvádíte "prostatiků", ale reagoval jsem na pocity předcházejícího účastníka diskuse, který jako nestranný (tedy ne starousedlík) vidí problém stejně jako já. Hospoda, jak jste si možná zapomněl vyhodnotit, totiž není mým domovem a lidi neposuzuji jen podle toho, kolik piva vypijí.
Jašinský

Přečtěte si všechno na webu

Dobrý den, to že není schopná si naprostá většina občanů přečíst všechno na webu, je jejich chyba. Na zastupko nechodí, do Zpravodaje nepíšou. A že se Psárováci nechají manipulovat věčně nespokojenými třemi čtyřmi remcaly, je taky jejich chyba. Jejich rádoby "argumenty" o tom jak jsou Psáry utlačovány Jirčany, jsou už víc než trapný. Posloucháme to několik let. A pořád dokola. Polopravdy, lži, nesmysly, pomlouvání u piva.

Milí obyvatelé Psár: chcete se trhnout? Tak jo. Udělejte si referendum a rozhodněte se sami. Můžete mít radnici na hřišti a můžou tam sedět zrovna ty největší současní kritici. Schválně, kdy se rozhádají mezi sebou části Psár?

Kdy jste naposledy přednesli na zastupitelstvu nějaký fakt smysluplný záměr? Zatím nikdy, furt dokola jenom kecy o nádržce a zvoničce a návsi. Nic jiného. Jediný smysluplný projekt z vás nevypadl. Jenom kritika, napadání, manipulace s informacemi. Otravujete atmosféru. Všem. Tak vám pěkně děkujeme.

To, že ne všichni si umí

To, že ne všichni si umí přečíst informace na WEBu, bych dokáza pochopit. Ale to, že se ve 21. století neumí někdo podesat, nechápu.

Jašinský

Referendum

Dobrý den,

Po přečtení celé diskuze je myslím dost jasné, že značná část obyvatel i zastupitelů o přivaděč nestojí. Sjezd jako takový (chtete-li mimoúrovňová křižovatka) bude určitě, protože obslouží Libeř, ale o příjezd do Psár a vyústění v Kutné moc lidí nestojí. Mohu-li si dovolit odhadovat výsledek hlasování zastupitelstva, pak bude výsledek jednoznačně proti přivaděči.

Pokud jde o kompostárnu, tak referendum není na místě už vůbec, protože se jedná o soukromý projekt, do kterého obec může mluvit jen do úrovně plnění formálních náležitostí (o čemž jsou v tomto případě pochybnosti). Zde je třeba důsledný dohled na formální průběh a náležitosti projektu. Mimochodem jsem přesvědčen, že referendum by nebylo možné vyhlásit, právě proto, že by výsledek mohl být v rozporu s právními předpisy (aneb jsou-li splněny požadavky zákona, nelze stavbu zakázat).

Každopádně k Vašemu dotazu. Pěkně popsané referendum a cesta k němu je zde http://www.mvcr.cz/clanek/obcanske-aktivity-118893.aspx

Nicméně žijeme v zemi se zastupitelskou demokracií a referendum je obecně až krajní nástroj k čemukoliv. Nemyslím, že by referenda měla jakkoliv suplovat práci zastupitelstev.

S pozdravem
Vít Olmr

Dobry den pane Olmr. V

Dobry den pane Olmr. V pripade komppstarny si dovolim maly komentar. Podle vyhlasky MZP c. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakladani s odpady je kompostarna zarizeni na vyuzivani odpadu. Dale pak podle zakona c. 185/2001 Sb., o odpadech je treba ke schvaleni provozovani zarizeni na vyuzivani odpadu souhlas obce na jejimz uzemi ma byt zarizeni na vyuzivani odpadu umisteno. Uzemi u Tondachu je snad take povazovano za uzemi obce Psary, pokud je v UP Psary oznaceno jako lokalita Z 27-5. O planovanem ucelu vyuziti teto lokality nemluve. J.Stastna

V tom není rozpor

Ale to není v rozporu s tím co jsem napsal. Obec je účastníkem řízení pro vydání souhlasu s provozem, ale nemá právo veta. Proto obec podala nesouhlas pro konkrétní důvody. Pokud nyní neuspěje, existují i další kroky, které podnikne.

S pozdravem
Vít Olmr

A jaké kroky?

Dobrý den,
děkuji za Vaše odpovědi zde na fóru na téma kompostárna. Jistě chápete, že pro řadu obyvatel obce je to velmi citlivé téma. Nesouhlasím s Vámi, že obec toho mnoho nezmůže. Postoj obce je zcela zásadní, jak vyplývá z příkladů, kdy obec či její občané vedli úspěšný boj proti zamýšleným kompostárnám a v jejich dokumentech často nenajdete jediný odkaz na zákon či vyhlášku. Ale to už zde bylo probráno. Ráda bych se Vás zeptala, jaké případné kroky obec zvažuje. Děkuji za odpověď.

RE: A jaké kroky

Dobrý den,

v první řadě je nutné počkat na vyjádření příslušného úřadu. Pokud rozhodne, že stavba není v souladu s ÚP, zamýšlený záměr se u Tondachu stavět nebude a je hotovo. Odpověď budeme mít nejpozději do několika málo dnů. Proto tu neustále vyzývám k trpělivosti. Podle mého názoru je to bouře ve sklenici vody.

Pokud přijde vyjádření, že stavba je v souladu s ÚP, tak po prozkoumání napíšeme odvolání a pak můžeme jít třeba k soudu. Vše ale musí být podloženo jasným zdůvodněním a odkazy na právní předpisy. Obecný nesouhlas s rozhodnutím nemůže obstát. Referenda a petice mají své místo na záměrech realizovaných obcí, kdy je možné se za obec rozhodovat.

Představte si, že Váš soused chce stavět na své parcele rodinný dům. Připraví projekt a bude usilovat o získání stavebního povolení. V tom okamžiku se Vám podaří zblbnout sousedy a uděláte petici, že dům tam nechcete. Úřad k tomu nemůže přihlédnout. Pokud bude dům v souladu s UP (a dalšími předpisy), tak stavební povolení vydá.

Minulý pátek rozhodl Městský soud v Praze spor mezi obyvateli Prahy 7 a developerem, který připravuje Galerii Stromovka. Vyhrál developer. Suchý výklad. Popravdě nezávidím soudci, když na Praze 7 vidím ty emoce.

S pozdravem

Milan Vácha

Referendum

Vážený pane Olmr,
z vašich vyjádření je zřejmé, že si neuvědomujete (nebo nechcete), že zastupitelská demokracie neznamená, že si zastupitelé po volbách dělají co chtějí, ale to že ZASTUPUJÍ zájmy svých voličů, tedy respektují jejich názor! Pokud většina voličů požaduje, aby obec něco učinila, Vás, jako zastupitele, to zavazuje k prosazování tohoto názoru! Stejně tak, pokud Vaši voliči požadují referendum, pak vám nezbývá nic jiného, než ho vyhlásit (pro vaše poučení: http://www.mvcr.cz/clanek/obcanske-aktivity-118893.aspx ). Asi bude skutečně nutné vyhlásit referendum o nových předčasných místních volbách, pokud nechcete respektovat názory občanů. Hlasů pro vyhlášení referenda je již nyní dost, záleží jen na jeho obsahu !

Kdyby takro fungovala zastupitelska demokracie,

uz bychom meli nulove dane a vse zadarmo.

Vážený pane Anonyme, mrzí mne

Vážený pane Anonyme,

mrzí mne že máte potřebu se takto rozčilovat, ale pořád netuším kde vidíte jaký rozpor pro který chcete referendum o předčasných volbách (což mimochodem dle zákona nelze)? Občané nechtějí sjezd z D3, zastupitelé ho většinou také nechtějí nebo nepodpoří (reálné číslo uvidíte ve středu na zasedání ZO). Občané nechtějí kompostárnu, obec se podle toho chová. Takže v čem je problém? 

S pozdravem Vít Olmr

RE: Referendum

Dobrý den,

dle mých poznatků výrazná většina občanů a zastupitelů nechce dálniční přivaděč. I já budu hlasovat proti příjezdové komunikaci. Pokud by chtěla většina občanů referendum, tak s tím rozhodně problém nemám.

Cílem bylo, aby tu lidé psali svůj názor na otázku „Příjezdová komunikace od dálnice D3 ano či ne?“. A z některých příspěvků se to skutečně dá vyčíst.

S pozdravem

Milan Vácha

Dobrý den, přikláním se k

Dobrý den, přikláním se k názoru, že přímé spojení Psár s dálnicí D3 není nutné, je spíše nežádoucí. Obyvatelům naší obce přinese minimální časovou úsporu a obec významně zatíží.

S pozdravem
Alžběta Kubalíková

Přivaděč z D3 - příspěvek pro schůzi zastupitelstva 17. 02.2016

Přivaděč z D3 - příspěvek pro schůzi zastupitelstva dne 17. 02. 2016:
Jednoznačné NE - z hlediska ekologického, dopravního, finančního.
Jednoznačné NE z hlediska života v obci - lze jen stěží pochopit, o čem se může vést seriózní diskuse: na jedné straně neustále pokračující (a v našich podmínkách často zcela iracionálním způsobem vedená) devastace krajiny a zhoubný vliv na životní prostředí, na druhé straně pak vidina "zkrácení některé z potenciálních příjezdových tras v řádu minut (když navíc každodenní praxe ukazuje, že tyto "záměry," či přesněji "sliby" ani v tomto ohledu nefungují).
Dále pak následné efekty - to jest naivní "otevření se" jednak dopravě z dálnice D3 směrem do obce a jednak výstavbě halové a skladové "architektury," která vždy přispěchá chopit se obdobných pochybných příležitostí, by měly na život obce fatální dopady. Spoléhání se např. na možnost omezení vjezdu kamiónů zákazovou značkou patří v našich podmínkách do říše iluzorních báchorek.
JUDr. Luboš Nový
17. 02. 2016

Jak dopadlo hlasování

Prosím, jak dopadlo hlasování? Nemohl jsem se přijít podívat osobně, ale určitě to bylo zajímavější než zubař...

asi 12-1-1.

podle očekávání.

Šalamounská odpověď :)

Šalamounská odpověď :) upřesním. 12 proti sjezdu. Tedy projektovat se nebude.

S pozdravem
Vít Olmr

Tož to su rád, zvyšuje se

Tož to su rád, zvyšuje se moje důvěra ve zdravý rozum zastupitelů a snižuje potřeba sledovat úřední desku...

Tož tu

Pro‘tož tu teprve potomci a čas ukáže,
zda nezvítězil silnější hlas :
či nezvítězil zdravý rozum.
Co jednomu vadí,
může být druhému prospěšné.
Howgh

Tak někomu by skutečně mohlo

Tak někomu by skutečně mohlo vadit, že se nezvýší provoz o 1.300 vozidel / 24 hodin z toho 60 nákladních (viz informace projektanta v zápise ze dne 21.1.16) a že se zamezí případné komerční výstavbě v okolí přivaděče... právě proto ale asi hovořil o zdravém rozumu...

a ten jeden hlas proti zamezení jsem byl já

a bylo to například proto, že by žádné auto v obci nepřibylo.
Nechápu, kdo si může jenom trošičku myslet, že si někdo dobrovolně zajede z dálnice jenom proto, že je tam sjezd a prodlouží si tím cestu, když má okolo obce krásný obchvat nebo výhodnější sjezdy. Má-li možnost výběru mezi průjezdem celé vesnice nebo nájezdem na dálnici, volí zpravidla dálnici. Kdyby někdo opravdu chtěl projíždět obcí, tak k tomu použije jiný sjezd, resp. bude jezdit jako jezdí nyní.
Jediné, co by se změnilo, že by ty náklaďáky (osobáky), směřující tak jako tak do obce, přijely odjinud, protože tu asi něco vykládají a občas i nakládají (bydlí). Každý hledá cestu nejmenšího odporu, nejkratší (nejjednodušší) cesty.
Jediné riziko je dálniční známka/mýto. Mýto je snadné pořešit zákazem nad 12t. Dálniční známka znamená jízdu úplně jinudy a proto nesouvisí s předmětným sjezdem.

Takže dokážu připustit 1.300 vozidel/24 hodin z tohoto sjezdu, ale výměnou za to, že o ten samý počet vozidel se sníží průjezd na jiných výjezdech, ergo zklidní se doprava mezi návsí v Psárech a kostelem v Jirčanech.
Teď už je to vyřešeno a ověřit/vyvrátit se to nedá.

Rak

Sjezd bude, přivaděč zůstane

Jestli jsem pochopil dobře slova projektantů a pana starosty, tak sjezd z D3 bude, protože si to přeje Libeř a kraj a starou spojku do Psár na to napojí. Diskutovaly se i valy, které budou kolem této silnice, aby byla snížena hlučnost z D3. Nevím, jak moc je stávající komunikace funkční, jenom vím, že je u hřbitova závora. Otázkou je, je-li tam ta závory navěky a jestli něco brání budování skladů kolem této existující komunikace. Řešení stávajících problémů s hlukem z okruhu nebylo pro projektanty předmětem diskuze, pouze v oblasti napojení okruhu na D3. Také zmiňovali hygienickou normu hluku 50db, kdy co je pod tuto mez, je vyhovující, i když možná ne příjemné a ideální. Více uvidíte na záznamu z jednání zastupitelstva.