Doprava v Psárech

Najít rozumné řešení pro dopravu ze Psár do Prahy se za současné situace jeví jako téměř nemožný úkol. Situace se stala ještě složitější po rozhodnutí hejtmana Středočeského kraje, kterému nyní vládne sociální demokracie. Pan hejtman Rath se rozhodl, že pro jeho voliče je dobrým lákadlem slib bezplatného jízdného pro žáky škol. Výsledkem jeho sociálního inženýrství je snížení frekvence spojů v celém Středočeském kraji a zvýšení jízdného pro všechny ostatní pasažéry. Takové jednání je nejen proti zdravému rozumu, ale i proti přání většiny voličů.

V současné době probíhají jednání jak na úrovni Středočeského kraje, tak i ROPIDu, tedy organizace zodpovědné za dopravu ve Středočeském kraji. Také je třeba zdůraznit, že doprava ze Psár patří do oblasti Pražské integrované dopravy (PID) a ne do Středočeské integrované dopravy (SID). Proč máme nesmyslně platit za sliby sociálně demokratického hejtmana?

Vzhledem k této složité situaci jsme se rozhodli pro paralelní řešení. Po setkání se zástupci obce Jesenice jsme se dohodli na zahájení jednání o zřízení nové autobusové linky Psáry – Jesenice – Smíchovské nádraží. V této záležitosti již proběhlo jednání s potenciálním dopravcem, společností Uher. Získali bychom tím nejen další spojení do Prahy, ale také možnost srovnání konkurenčních služeb se současným dopravcem Veolií.

Uvažujeme i o zřízení místní linky Psáry – Jesenice. Jednalo by se o malý autobus pro cca 10 lidí, který by projížděl nejen po hlavní ulici Pražská – Jílovská, ale zajížděl by i do vzdálenějších koutů naší vsi. Ráno by mohl svézt školáky do Jesenice, přes den by pak sloužil k dopravě za doktorem, nákupy apod. Tento nápad je zatím ve stadiu úvah, proto bychom uvítali Váš názor na podobnou službu.

Posledním počinem psárské radnice ve vztahu k dopravě je jednání se Středočeským krajem o novém povrchu komunikace Pražská – Jílovská a Kutná. Ředitel kraje pan Hostek si zaslouží pochvalu za rychlou reakci, s jakou v lednu jeho úřad zareagoval na naši stížnost ohledně stavu silnice Pražská – Jílovská a zalátal největší krátery po předešlých mrazech.Otázkou zůstává, jak se krajský úřad postaví k našemu požadavku na položení nových povrchů zmíněných dvou komunikací, které v současné době připomínají spíše krajinu po bombardování amerických letců na konci druhé světové války.

Vážení občané, snažíme se, abychom našli řešení, které splní sliby Středočeského kraje a při tom nedojde k omezení již tak poddimenzované dopravy.

Bc. Luděk Nezmar

Z výše uvedeného článku je vidět, že se obec snaží zajistit další, pohodlnější autobusovou linku BUS 360 (VEOLIA). Co vy na to, občané? Prosím, odpovězte na otázky,

Komentáře

Doprava Psáry - Praha

Dobrý den pane Nezmar, jsem rád, že se řeší problematická autobusová doprava do Prahy. Myslím si, že Vaše varianta by měla přispět k částečnému řešení této situace.

Mám pro Vás ještě jeden návrh pro rozšíření spoje do Prahy. Nebylo by možné dohodnout, aby linka 326, která má konečnou v Jesenici, Belnické ulici a jede směr metro Opatov, měla konečnou v Psárech a jela přes Belnickou ulici na Opatov? Bylo by to milé posílení spoje v dopravní špičce a možná i finančně méně náročné.

Šlo by vlastně o prodloužení o 3 stanice. Myslím si, že by stálo se o tuto variantu také zajímat. Snad by to mohlo vyjít.

S pozdravem

Římovský - Dolní Jirčany

rimjiatvolny [dot] cz

Děkuji

Pane Nezmare, mohl byste nám, prosím, udělat srovnání frekvence spojů Praha - Psáry a zpět z dob hejtmana Bendla a hejtmana Ratha ? Obyčejným občanům jsou Vaše ideologické blafy u ....Víte kde. Děkuji

Nesouvisející část komentáře přesunuta

Nesouvisející část komentáře byla  přesunuta do volné diskuse - http://psary.cz/diskuse/pane-nezmare